سافر
منو موبایل

سافر

سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل

سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل

 سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل

بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کلیه فعالین اقتصادی موظف به ارسال صورتحسابهای خود به سامانه مودیان می باشند . براساس این  دستورالعمل شرکتهای حمل و نقل نیز باید اطلاعات بارنامه های صادره خود را به سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل ارسال نمایند.

پیامک ارسال شده از سامانه مودیان به شرکت های حمل و نقل

بر اساس پیامک ارسالی که  از طرف سازمان امور مالیاتی به مدیران شرکتهای حمل و نقل ارسال گردیده ، ایشان موظفند حداکثر تا  30/09/1402 به سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل متصل و شروع به ارسال صورتحسابهای خود نمایند.

جریمه عدم ارسال صورت حساب به سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل

در صورتیکه شرکتهای حمل و نقل اینکار را انجام ندهند مشمول جریمه عدم ارسال می شوند که حداقل معادل10% فروش شرکت می باشد.  لذا اگر تاکنون  اقدامی در این خصوص انجام نداده اید حتماً این مورد مهم را انجام دهید تا مشمول جریمه نشوید

انواع روش برای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان شرکت های حمل و نقل

اگر تصمیم به ارسال صورتحسابهای خود به سامانه مودیان نموده اید می توانید به یکی از وشهای زیر عمل نمایید

  • یکی از شرکتهای معتمد سازمان امور مالیاتی را انتخاب نمایید و با ایشان جهت ارسال صورتحسابهای خود توافق نمایید. (قرارداد ببیندید و احتمالا از شما میخواهند اطلاعات مورد نیاز را در فایل اکسل برای ایشان ارسال کنید.)
  • اکثر نرم افزار های حسابداری امکان ارسال صورتحساب را دارند. این روش برای شرکتهایی است که اطلاعات کامل خود را در سیستم حسابداری وارد می کنند مناسب است.
  • اگر شرکت حمل و نقل هستید بهتر است از نرم افزارهای واسط که قابلیت اتصال به نرم افزار صدور بارنامه را دارند استفاده نمایید این برنامه توانایی دارد این اطلاعات را به صورت تفکیک شده برای سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند و برای تک تک انها کد پیگیری بگیرند.

نرم افزار برسام  این امکان  را دارد که به نرم افزارهای  صدور بارنامه الماس و EBL وصل شود و بارنامه های صادره را به راحتی کلیک روی یک دکمه به سازمان امور مالیاتی ارسال نماید.

 

مطالب مرتبط
بیمه تکمیلی رانندگان

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 1402

    بیمه تکمیلی رانندگان محترم چگونه است؟ رانندگان محترم باید توسط کانون انجمن های صنفی حمل و نقل کالای […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
بارنامه

بارنامه چیست|توضیحات جامع و کامل بارنامه

بارنامه برگه ای است که در روی آن مشخصات فرستنده بار ، گیرنده بار(صاحب بار) ، مشخصات راننده (حمل کننده […]

7 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید